Başka bir gün aynı hayatta

Aynı hayatta başka bir gün veya başka bir gün aynı hayatta... Yazacağım bir şey yok aslında ve durduk yere birşeyler karalamanın üzerine gitmem gerektiğini hissediyorum. Benim de dahilinde olduğum günümüz gençliği bunu saçma olarak adledebilir. Ben ediyorum.

Melinda Melinde adlı filmi izledim az evvel. Wody Allen imzalı, yazanda yöneten de o. Filmi genel itibarıyla çok beğenmesem de senaryosu hoşuma gitti. Daha doğrusu senaryoyu anlatış biçimi... Üstad yine konuşturmuş... ah sesli gülümsedim !

Bugün biraz daha güncel konulara değinmek istiyorum. Ve dünyada güncel kalabilen tek konuya verip veriştirmek taraftarıyım. Kadın-Erkek ilişkileri. Erkekler Van'dan Kadınlar Sinop'tan gelmiş derler. Biri deniz ister, diğeri göl'de boğulur. Karadeniz biraz dalgalıdır, Van dam'ın da yatmak zevklidir. Neticede laf esprilerini ve gereksiz saçmalıkları bir kenara bırakırsak, kadınlar da erkekler de kokan çorapların tekleridir. Öyle ama, hepimiz kirleniriz ve bazen de kokarız. Hergün duş alıyorum insanlarına tokat alabilirim, öyle demeyin. Kimse hergün duş alamaz.

Bu konudan zıplayıp başka bir konunun derinliğinde boğulmak istiyorum;
"Hamdolsun, size yeryüzünde imkân ve iktidar verdik. Sizin için orada birçok geçim imkânları da yarattık. Ama siz ne kadar az şükrediyorsunuz! Ant olsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblisten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı."

Yukarıda Allah'ın Şeytan için söylediği sözler mevcut. Benim kafama takılan bir soru var. Size yerüzünde imkan ve iktidar verdik... Bu sondaki "k" harfi, biliyorsunuz ki biz öznesini tanımlayıcı gizli bir öznedir. Ve Allah neden, biz kelimesini kullanma ihtiyacı duysun? Açıkçası bu beni şaşırtıyor. Eğer Türkçeye çevrilişinde böyle anlatımlar varsa, neden böyle çevrilmesi uygun bulundu. Ne bileyim kafamda bir takım soruları soruyorum. Düşünmeden itaat etmek tam olarak bana göre değil.
Ve bu arada Wikipedia'da Allah başlığından çok daha ayrıntılı olan Şeytan başlığı beni üzdü, kedere boğdu. En büyük yaratıcı hakkında bilinenler, ona karşı kudretsiz kalan birinin hakkında bilinenlerinden daha az. En azından Wikipedia'da... Ne diyeyim insanlar kötüye yormayı seviyorlar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Acıma duygusu

Bazen Saçmalarım

Hasta Adamın Güncesi