Survivor'da Eleme Heyecanı

Hikayede anlatılmayan olgular vardır bazen. Mesela bir kitap okurken, size şaşırtıcı gelen bir detayın peşinden gitmek istersiniz. Fakat yazar sizinle aynı düşüncede olmadığından o noktaya pek değinmez. Onun için, belki de önemsiz bir anıdır. Böyle anlar geldiğinde, hemen hayal kurmaya başlarım ve o kurduğum hayalin kitapta olmasını isterim. Bazen kendimi fazla kaptırırım, dakikalar boyunca o küçük ayrıntıdan bir dünya yaratırım. Ve bu benim için harikulade eğlencelidir...

Ben küçük bir çocukken, bir hayal kurmadan uyuyamazdım. O hayalin beni uyuması gerekirdi. Ve Allah'a dua ederdim; "Lütfen büyüyünce benden hayallerimi alma ve rahatça uyuyabileyim." O zamanlar gözlemlediğim yaşlıların hayal kurmadığıydı. Öyle olmak en büyük korkumdu. Ve gerçekçi olamamamdaki en büyük etken de, o gün ettiğim duaydı. Öyle olmasını istemeseydim, öyle olmayacaktı. Allah'tan dilediğim o şeye gerçekten inanmasaydım, bu etki gerçekleşmeyecekti.
Belki o kadar değil, yatağımın kıyısında köpekbalıklarının gezindiklerini sanmıyorum artık.

Neyse hikaye zamanı, dünyanın en kısa aşk hikayesidir bu.
Dünyada en çok sevdiği şarkı bir dakikacık süren bir adam varmış. Defalarca dinlediği bu şarkıdan defalarca zevk alırmış. Ama şarkının bu kadar kısa bitmemesi gerektiğini düşünürmüş. Dışarı çıkmış ve bir mekanda şarkının sonuna yetişmiş. Başka bir mekana gitmiş şarkının son sözünü anca duyabilmiş. Bir bara gitmiş, şarkıyı söyleyen adam şarkının şeklini tamamen değiştirmiş ve şarkıyı dinlemek işkence haline dönüşmüş. Artık hiç kimseden, hiç bir şekilde şarkıyı dinleyemez olmuş. Şarkının sahibi ve yorumcusu da hayata gözlerini yumunca dünyası başına yıkılmış. Kah ağlamış dör duvarda bağırmış, sesini şarkının sesine benzetmeye çalışmış kah sokağa düşmüş sesi kim benziyorsa yanına gitmiş, dilenmiş... Söyle diye fısıldar olmuş insanların kulaklarına, yeter ki benzesin sesin, herşeyim senin. Yeter ki, benzesin sesin. Bir kez daha duyayım, bir kez daha işiteyim. Ve sonra öleyim. Öleyim şarkı kulaklarımda. O tını ile kapayayım gözlerimi ve o şarkının hiç durmadığı cennetime kavuşayım... Ve başı eğilmiş ve gözleri yavaş yavaş kapanmaya başlamış.

Bitti...
Not: Bir şarkıyla adamın platonik aşkını anlatmaya çalıştım. Şarkı karşılık veremiyor haliyle.
Not2: Entry ile başlık uyumsuz. Entry silinme sebebi, sözlük moderetörlerine buradan lanetlerimi yolluyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Acıma duygusu

Bazen Saçmalarım

Hasta Adamın Güncesi